қазақша · русский · english
 
 
 
28.04.2018

Оқу үрдісінің инновациялық құрамын арттыру кафедралық әдістемелік семинары

 

Практикалық тiлдер кафедрасының жанында жұмыс iстейтiн әдiстемелiк семинар профессор-оқытушылар құрамының бiлiктiлiгiн жоғарылату және тiлдi оқыту әдiснамасын жетiлдiру құралдарын ұсынады. Семинардың мақсаты - қазіргі заманғы жоғары білім беруде жиі байқалатын теориялық, әдістемелік, фактологиялық, ақпараттық және анықтамалық материалдарды жинақтау жағдайында оқыту әдіснамасын жетілдіруге және тілдерді оқыту үрдісін жоғарлатуға бағыттау. Сондай-ақ кафедралық әдістемелік семинарлардың жұмысын өзектендіру заман талаптарының білім беру және ғылым салаларына өзіндік қажеттіліктері мен өзгертулерінің енгізуімен байланысты. Әсіресе, білім қоғамдық игіліктен коммерциялық-зияткерлік меншікке айналған кезде, білімді практикада қолдануды жүзеге асырудың тәсілдері мен үлгілері өте маңызды болады.

 

Ағымдағы жылдың 26 сәуірінде практикалық тілдер кафедрасының жанында жұмыс істейтін әдістемелік семинардың кезекті отырысы өткізілді, онда кафедра мүшелері баяндамалар оқыды. Баяндама оқығандар: педагогика ғылымдарының докторы, профессор Гүлмира Қажығалиева, филология ғылымдарының кандидаты, доцент Гүлжихан Шахармен, филология ғылымдарының кандидаты, доцент Галина Қадырова.

 

Профессор Галина Қажығалиева өзінің баяндамасында қазіргі заманғы инновациялық технологиялардың мотивациялық құрамына ерекше көңіл аударды, баяндамашының айтуы бойынша бұл оқу үрдісін жетілдірудің ең тиімді тәсілдерінің бірі болып табылады. Себептер мен уәждеме - білім беру және ақпарат пен материалды меңгеру процесінің қозғаушы күші болып табылады. ХХІ ғасырда ақпаратқа қолжетімділік күрделі мәселе емес - ғаламтор қызмет істеуде, алайда білім алушыларды үнемі материалдарды оқуға, пайдалы ақпаратты таңдауға және меңгеруге ынталандыру туралы сұрақ туындайды. Студент оқу үдерісінде өзіне жүктелген барлық тапсырмалар тек түсінікті ғана емес, сонымен қатар ішкі жағынан да қабылданып, оған маңызды мәнге ие болғанын қалайды. Яғни, қандай да бір іс әрекетке,қызметке мотивациясыз білім алушының толыққанды жеке дамуы мүмкін емес.

 

Сонымен қатар, Гүлмира Қажығалиева зерттеліп отырған білім саласына, білім беруге қызығушылыққа ынталандырудың пайда болуының және қызығушылықты оятудың ерекше рөлін айтып өтті. Қызығушылық - адам қызметінің тұрақты және күшті себепшілерінің бірі. Танымдық қызығушылық білім алушының таным объектісіне эмоционалдық қарым-қатынасында көрінеді. Қызығушылықты қалыптастыру Лев Выготскийдің үш педагогикалық заңына негізделеді: 1) білім алушының іс-әрекетке толық дайындығын анықтау; 2) зерттелетін объектіге бағытталатын мүдде; 3) бүкіл педагогикалық жүйені білім алушылардың қызығушылығына қарай құру.

 

Профессор Гүлмира Қажиғалиева теориялық негіздерді өзінің ЖОО-да орыс тілін шет тілі ретінде оқыту тәжірибесінен қызықты мысалдармен көрсетті. Баяндама компьютерлік презентациямен қатар жүрді. Гүлмира Қажығалиева көрсеткен оқытудың инновациялық технологиялардың мысалдары мотивациялық әлеуетті сендіре көрсетті, сондай-ақ оларды жандандыру құралы ретінде білім алушыларда танымдық қызығушылықты, адам қызметінің тұрақты және күшті мотивтері ретінде дәлелдеді.

 

Доцент Гүлжихан Шахармен қазақ тілі оқытушыларының сабақтарда әр түрлі инновациялық әдістерін қолданылуын айтты. Сонымен қатар, Гүлжихан Шахарман өз сөзінде интерактивті стратегиясын (Карл Поппер форматы) бойынша жүзеге асырудың тиімді нысандарының бірі болып табылатын дебат технологиясын пайдалану туралы толық әңгімеледі, ол болашақ мамандарды өз мамандықтары бойынша қазақ әдеби тілі және сөйлеу мәдениетінің дамуына, көптілділік мәнін ашуға, оқушылырдың бойында креативтілікті қалыптастыруға, жобалық ойлауға, талдау қабілеттеріне, коммуникативтік құзіреттілікке, толеранттылыққа, командада жұмыс істей білуге және өз бетімен оқу қабілетіне ықпал етеді, одан әрі оқушылырдың жеке тұлғалық, кәсіптік және мансаптық өсу табыстылығын қамтамасыз етеді.

 

Келесі баяндамада доцент Галина Қадырова "Дене шынықтыру және спорт" мамандығына арналған орыс тілі бойынша оқу құралының мысалында орыс тілі шет тілі ретінде оқытудың лингводидактикалық негіздері туралы айтып берді.

 

Галина Қадырова орыс тілін өз ана тілі емес ортада оқыту әдістемесінде "лингводидактика" термині қолданылатынын атап өтті. Лингводидактика бұл контекске оқыту теориясындағы әдістемелік аспект ретінде жүреді. Ол осы үрдістің әртүрлі нәтижелеріне қатысты шет тілдерін оқыту әдістемесінің негіздерін дайындауға арналған.

 

Лингводидактика адамның орыс тілінде сөйлеу қабілетінің механизмдерінің жұмысын, қарым-қатынас жасауын және олардың жалпы заңдылықтарын қалыптастырады.

 

Біздің жағдайда "орыс тілі" пәнін оқыту лингводидактикалық заңдарды әзірлеуге негізделген және нақты оқулықты дайындауда қоданылады және жаңа типтік "Кәсіптік орыс тілі" (Алматы 2012) және мемлекеттік жалпы міндетті стандартты білім беру бағдарламасы бойынша "Дене тәрбиесі және спорт" мамандығы үшін "Кәсіби орыс тілі" арнайы оқу құралын дайындау барысында жүзеге асырылады.

 

Оқу құралын жазудың негізі - мәтін, өйткені қазіргі заманғы мәтін тілдік фактілерді бақылау обьектісі ретінде және тілдік білімді кеңейту көзі ретінде және көбею үлгісі және оқыту үшін материал мәтінмен жұмыс істеу үшін бірыңғай методологиялық тәсілдер негізінде шет тілі ретінде орыс тілін оқыту әдістерін шеңберінде. мамандығы негізінде таңдалған Бұл оқу мәтіндері, сөйлеу дамыту үшін мәтіндер, өздік жұмыс дайындау үшін мәтін, білімді бақылау үшін мәтіндер, нығайтуға және табиғат бақылау үшін дағдылар мен жаттығулар. Бұл жағдайда, оқу мәтін арнайы таңдалған ақпаратты меңгеру арналған және жаңа білім өнім алу үшін.

 

Автор мамандық бойынша мәтінді зерттеу мәтін алдында, мәтін барысында, мәтіннен кейінгі тапсырмаларды қамтиды деп атап өтті. Сондай-ақ, автор ғылыми мәтіндерді кәсіби түрде бағдарлаумен жұмыс істеу бойынша бірқатар тапсырмалар көрсетті.

 

Аталмыш оқу құралын дайындау бір жағынан орыс тілін тілдік емес мамандықтарға ғылыми-әдістемелік оқу құралдарының жетіспеушілігінің орнын толтыруға көмектеседі, ал басқа жағынан студенттермен мамандықты игеруде ғылыми мәтін өңдеуде дағдылары мен біліктілігінің жоғарлауына, сондай-ақ олардық кәсіби тұрғыда өсуіне ықпал етеді.

 

Осылайша, әдістемелік семинардың отырысы өзінің оқу-әдістемелік және ғылыми-әдістемелік мүмкіндіктерін тағы бір рет дәлелдеді.

 

         

 

         

 

         

 

         




Кері оралу