Әдістемелік семинар өткізу туралы
Ф.ғ.д., унив.профессоры Жұмағұлова Б.С. практикалық тілдер кафедрасының мәжілісінде «Жоба әдісін СӨЖ-ге қолдану» тақырыбында әдістемелік семинар өткізді
Студенттердің өзіндік жұмыстарына үлкен көңіл бөледі, себебі студенттер бірінші жылдан бастап ғылыми-зерттеу жұмыстарымен айналысады. Ғылыми әдебиеттермен жұмыс істеу қабілеті ауызша және жазбаша ғылыми дағдыларды қалыптастыруға ықпал етеді. Оқу үрдісін ұйымдастыру, инновациялық әдістерді қолдану студенттердің материалды өз бетінше оқып үйренуіне әсер етеді.
Ғылыми мәтінмен жұмыс істеу дағдыларын қалыптастыру өте маңызды, бұл үнемі ғылыми ақпараттар ағымының артуымен байланысты. Сондықтан ғылыми мәтінді талдау дағдыларын жетілдіру, екінші ғылыми мәтінді сауатты жазу дағдыларын дамыту өте маңызды. Екінші ғылыми мәтін - түпнұсқалық ғылыми дереккөз негізінде құрылған, тілдік клишелерді пайдаланатын сөйлеу жұмысы. Бастапқы ғылыми мәтіндердің (қысу) көмегімен жасалған дерексіз, реферат, шолу және сөйлеу жұмыстарының басқа түрлері бар. Референс - оқу үрдісінде қалыптасқан ғылыми ақпаратпен жұмыс істеуде арнайы дағдыларды талап ететін күрделі психикалық процестердің бірі.
Біз кәсіптік модель ұсынамыз, СӨЖ тақырыбы студенттерге сілтеме жасау дағдыларын дамытатын мамандыққа байланысты анықталуы мүмкін.
СӨЖ тақырыбы: ғылыми мәтіндерді рефераттау. Репродуктивті және шығармашылық эсселердің түрлері.
Жоба. «Қазіргі адамның өміріндегі психологияның рөлі» тақырыбында дөңгелек үстел (Абай атындағы ҚазҰПУ педагогика және психология институты «Психология» мамандығы үшін).
Жобаның мақсаты: ( 3 сағат) СӨЖ бөлігі ретінде, студенттердің презентация дайындауы, эссе жазуы үшін тіл клишелерді меңгеру, зерттеу тақырыбы бойынша оқулықтар қайта өңдеуде.
Жобаның білім беру және тәрбиелік мәні:
- әртүрлі пәндерді оқып үйрену барысында студенттердің алған білімін, дағдыларын түсіну және қолдану;
- тапсырмаларды орындауға студенттердің уәждемесін арттыру;
- шығармашылық қабілеттерін дамыту;
- жауапкершілік сезімін қалыптастыру;
- топтық жұмыста қарым-қатынас дағдыларын дамыту;
- оқытушы мен студенттер арасындағы ынтымақтастыққа жағдай жасау.
Жобаның тапсырмасы. Студенттер арасында негізгі құзыреттілікті қалыптастыру, соның ішінде жобалық құзыреттілік (мәселелерді шешу құзіреті) келесі міндеттерді қамтиды:
- тәуелсіз, критикалық ойлауды, ақпаратпен жұмыс істеу қабілетін дамыту;
- фактілерді, ғылым заңдылықтарын білуге, негізделген тұжырымдар жасауға негізделген ойларды көрсетуге үйрету;
- тәуелсіз, негізделген шешімдер қабылдауға;
- әртүрлі әлеуметтік рөлдерді орындайтын топта жұмыс істеуді үйрету. Жоба бойынша жұмыс уақыты: 1 академиялық апта.
Жобаны қолдау.
- материалдық-техникалық және оқу-әдістемелік құралдармен, ақпаратпен қамтамасыз ету;
- студенттердің өзіндік жұмыс істеуі үшін қажетті жалпы білім беру дағдылары;
- Студенттердің жобада жұмыс істеуі үшін қажетті арнайы дағдылар (кеңселік техникаға ие болу).
Жобаға арналған тапсырма.
Келесі дереккөздер негізінде рефератты дайындау қажет (алғашқы ғылыми жұмыстардың тізімі ұсынылады).
Рефератты дайындау үшін лингвистикалық клишелер беріледі.
Жобаның нәтижесі. Дөңгелек үстел жүргізу, көрмені ұйымдастыру (талқыланатын тақырып бойынша оқу және ғылыми әдебиеттер).
Бағалау критерийлері: топтағы ынтымақтастық; сауаттылық, мазмұндаманың анықтығы, талқыланатын тақырыпта бағдарлау, аудитория алдында сөйлеу(орындау) қабілеті; пікірталасқа қатысу (1 ұпай).
Рефлексия оқу процесін жетілдірудің тәсілі ретінде, алынған білімге лайықты баға беру мүмкіндігі.
Осылайша, студенттерді рефератқа дайындау - студенттердің жұмыс дағдыларын мамандық бойынша ғылыми әдебиеттермен қалыптастырудың бір жолы. Ғылыми ақпараттармен жұмыс істей білу, қайталама ұстанымдарды бөліп алу студенттердің зерттеу дағдыларын дамытуға ықпал етеді.